تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/06/06 - 11:10
کد خبر: 480386

مردم را مردم روایت می‌ کنند/ پوشش روایت اربعین با طرح سفیران

مردم را مردم روایت می‌ کنند/ پوشش روایت اربعین با طرح سفیران

مسئول طرح سفیران اربعین با اشاره به مشارکت مردمی در این طرح، گفت: در اپلیکیشن سفیران اربعین، مردم را مردم روایت می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از سراج24؛ سعید شفیعی مسئول طرح سفیران اربعین درخصوص اجرای این طرح اظهار داشت: طرح سفیرن اربعین سال گذشته برای اولین بار اجرا شد و به 100 نفر از فعالان رسانه ای آموزش کاربردی رسانه ای در این زمینه داده شد.

وی با اشاره به اینکه طرح سفیران اربعین طی پنج روز و برای 365 روز سال تولید می شود، افزود: امسال این طرح به صورت تکامل یافته تر ارائه خواهد شد و تاکنون 6 نفر مسئول اجرای اولیه آن بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 10 هزار نفر در آن مشارکت کنند.

مسئول طرح سفیران اربعین بیان داشت: اپلیکیشن مربوط به این طرح، هفته آینده رونمایی می شود و پس از اربعین به محض اینکه محتوا توسط زائران در آن بارگزاری و توسط ناظران طرح، بررسی شد در رسانه های مختلف از قبیل صدا و سیما، خبرگزاریها و...  پخش می شود.

شفیعی با بیان اینکه هر ساله روایت اربعین از موکبها، زائران و رخدادها به صورت کلی ارائه می شود، عنوان داشت: امسال در طرح مذکور روایت ها نه به صورت کلی که به صورت جزئی با روایتی از هر زائر، موکب و هر رویداد صورت می گیرد چراکه تاکنون به این بخش مهم از اربعین که اثرگذاری خاصی دارد پرداخته نشده است و اربعین از چنین زاویه ای دیده نشده و فقط به کلیات حرکت اربعین پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: نهادها، ارگانها و دستگاهها توان پرداخت به جزئیات اربعین و بی نهایت روایتی که در آن رخ می دهد را ندارند و باید کار پوشش روایت ها با مشارکت مردم انجام شود و محتواهایی که مردم می فرستند در جایی تجمیع شده و از پراکنده کاری جلوگیری شود تا حرکتی اثرگذار شکل بگیرد.

شفیعی با بیان اینکه باید بستر کنشگری و روایت گری مردم فراهم شود خاطرنشان کرد: در طرح سفیران اربعین مردم را مردم روایت می کنند یعنی آنچه مردم از اتفاقات و رخدادهای مربوط به هر زائر، موکب و خادم مشاهده می کنند را در قالب های مختلف صوت، تصویر، ولاگ، و متن ارسال کرده و به عموم ارائه می شود. خلق روایتی که در بین عموم مردم صورت می گیرد باید درست و دقیق دیده شود به همین منظور طرح سفیران اربعین در نظر گرفته شده که نتیجه مطلوبی در جامعه  ایجاد خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top